Senaste inläggen

Av Frida - 4 maj 2010 23:22

Omän du studerar två timmar i Bibeln och sedan ser TV i tre timmar, hur kan du förvänta dig att bli gudomlig? Med all smuts som du plockar i dig via teven. Jag ser det som en omöjlighet själv åtminstonde. Du kanske undrar varför du har så många knäppa tankar? Det är ofta inte för att du studerar för lite utan för hur mycket smuts som kommer in i själen via TV, media, filmer, radio och musik. Du måste ta bort allt som sörjer den Heliga Anden i ditt liv. (Jag själv har en TV men inga kanaler utan väljer själv vad jag vill se på. Det kan vara kristna filmer, dokumentärer, radiopredikningar och övriga saker "ingenting omoraliskt fel att se på."

Av Frida - 4 maj 2010 23:21

Det får man oftast höras predikas överallt. Och det är ju sant. Men sällan får man höra om Guds helighet och dom. Vi människor har svårt att förstå hur fruktansvärd synd är, och vem det är vi syndar mot & vad vi förtjänar. Guds vrede drabbar all orättfärdighet och synd. Eftersom Han är rättfärdig måste Han straffa dem som begår brott mot Hans ordning.
"Det är fruktansvärt att falla i den levande Gudens händer. "Det är nästan skrämmande hur helig Han är medan vi människor dricker synd som vatten. Jag tänker ofta hur varje människa lever farligt eftersom vi har en förbannelse över oss ändå från den stunden vi föds "yxan är redan satt till trädet". En hemsk dom som är så fruktansvärd att ingen människa kan tänka sig det i sin hemskaste mardröm. Det borde predikas mer om det eftersom majoriteten av människor far till helvetet. Hur många människor idag strävar att bli som Gud?

Av Frida - 4 maj 2010 23:19

Varför jag inte firar födelsedagar,

Majoriteten kommer inte till himlen av människor såväl som kristna. Att fira riktiga kristna emellan är åtminstonde förståerligt. Men att fira andras födelsedagar som kanske är ateister eller inte har den rätta förståelsen... är bara en tradegi att dem föds.

Julafton
Är en heltigenom hednisk tradition, kan kolla på youtube var ursprunget kring tomtar, julgran, paket etc . Dem brukade ha liknande fester 25 december där dem firade med presenter, god mat och tillbad olika gudar.

Jeremia 10 Ni skall inte vänja er vid hedningarnas sätt.

Föräldrar ljuger för sina barn att tomten är riktig.
"Men de fega och otrogna och skändliga, mördare, horkarlar, trollkarlar, avgudadyrkare och alla lögnare, deras plats är i sjön som brinner av eld och svavel, och det är den andra döden"

Även om du inte har någon tomte är det något du vill visa andra, dina medmänniskor, som kan dö på grund av det att du supportar firandet av jul? Mitt samvete säger i alla fall att jag vill inte ha något med det att göra.

Påsk
ägg, kaniner har spår av befruktnings gudinna som dyrkades för länge sedan. Häxor och allt sånt trams är hedniskt också.

Det enda som Jesus sagt att vi ska fira är nattvarden (som jag inte tror Han har något emot om vi väntar med att fira i himlen).

Av Frida - 4 maj 2010 23:17

är bara en genväg från den riktiga vägen. Att be Jesus om helande . Pharma betyder häxkonst, många mediciner idag kan öppna upp för onda andar... och det är föresten bara en massa kemikalier som knappast är nyttigt för kroppen. Undantag är örter av olikas lag. Det står i Bibeln

Förbannelse och välsignelse5 Så säger HERREN: Förbannad är den man som förtröstar på människor och söker sin styrka i det som är kött och vars hjärta vänder sig bort från HERREN. 6 Han är som en torr buske på heden och får inte se något gott komma. Han måste bo på förbrända platser i öknen, i ett land med salthedar där ingen vistas.7 Men välsignad är den man som förtröstar på HERREN, den som har HERREN till sin förtröstan. 8 Han är som ett träd planterat vid vatten och som sträcker ut sina rötter till bäcken. Det fruktar inte om hetta kommer, dess löv är alltid gröna. Det blir inte förskräckt om ett torrt år kommer, och det upphör aldrig att bära frukt.

Men man måste ha tro för att få helande, om du inte har det är det säkrast att du ber Gud om det. Jag har själv problem med det och tycker det är väldigt svårt... men en vän sa till mig när jag tog pillren... att du har "precis nog tro att fara till helvetet." Man kan inte ta medicin och samtidigt förvänta helande eftersom det visar din otro. Hon berättade också att när det blev som tuffast slutade jag... istället för att stå i elden.. och att Gud oftast helade när man var som sämst. Denna kvinna som berättade det för mig är över sjuttio år och har blivit helad flera gånger bla av en dödlig blodsjukdom, hjärtattack, cancer, brutet ben... och vem vet vad mer.
Lämnar en bra hemsida

http://www.born-again-christian.info/healings.htm

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards