Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

medicin/doktorer

Av Frida - 4 maj 2010 23:17

är bara en genväg från den riktiga vägen. Att be Jesus om helande . Pharma betyder häxkonst, många mediciner idag kan öppna upp för onda andar... och det är föresten bara en massa kemikalier som knappast är nyttigt för kroppen. Undantag är örter av olikas lag. Det står i Bibeln

Förbannelse och välsignelse5 Så säger HERREN: Förbannad är den man som förtröstar på människor och söker sin styrka i det som är kött och vars hjärta vänder sig bort från HERREN. 6 Han är som en torr buske på heden och får inte se något gott komma. Han måste bo på förbrända platser i öknen, i ett land med salthedar där ingen vistas.7 Men välsignad är den man som förtröstar på HERREN, den som har HERREN till sin förtröstan. 8 Han är som ett träd planterat vid vatten och som sträcker ut sina rötter till bäcken. Det fruktar inte om hetta kommer, dess löv är alltid gröna. Det blir inte förskräckt om ett torrt år kommer, och det upphör aldrig att bära frukt.

Men man måste ha tro för att få helande, om du inte har det är det säkrast att du ber Gud om det. Jag har själv problem med det och tycker det är väldigt svårt... men en vän sa till mig när jag tog pillren... att du har "precis nog tro att fara till helvetet." Man kan inte ta medicin och samtidigt förvänta helande eftersom det visar din otro. Hon berättade också att när det blev som tuffast slutade jag... istället för att stå i elden.. och att Gud oftast helade när man var som sämst. Denna kvinna som berättade det för mig är över sjuttio år och har blivit helad flera gånger bla av en dödlig blodsjukdom, hjärtattack, cancer, brutet ben... och vem vet vad mer.
Lämnar en bra hemsida

http://www.born-again-christian.info/healings.htm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 4 maj 2010 23:34

Om du inte känner att du uppriktigt är villig att offra allt för Jesus... utan hellre vill leva ditt liv som det är nu... råder jag dig att inte läsa nånting på min hemsida. Eftersom du kommer att dömas ännu mer om du haft kunskap om sanningen och än...

Av Frida - 4 maj 2010 23:32

Jag har tagit upp den här hemsidan i all hast, jag har inte orkat gå igenom och ändra så mycket av mina ord så det ska låta jätte vuxet och bra utan bara skrivit från mitt hjärta sånt som jag tycker är viktigt. Så ursäkta om det låter lite barnsligt ...

Av Frida - 4 maj 2010 23:31

Det tänker du kanske det har jag redan gjort. Men Jesus är inte något man har som en tillhörighet till sitt redan perfekta liv. Han är ditt liv eller så är Han ingenting. Att mista sitt liv för Honom menas att man ger hela sig själv och hela sitt liv...

Av Frida - 4 maj 2010 23:30

Dem flesta krisnta har köpt "välfärdsgosplet" som predikas överallt. Att Gud vill att du ska ha det bra, vara rik och leva för dig själv. Gud är inte så oroad över att du ska ha det bra utan att få dig till sin sons avbild. De flesta "kristna" älskar...

Av Frida - 4 maj 2010 23:28

Eftersom gosplet predikas falskt, när dem kristna får gå igenom svårigheter av olika slag tror dem att Gud inte älskar dem. Men sanningen är att Gud sa att vi inte skulle vara överaskade över "eldprovet" som en kristen får uppleva. Ett första tecken ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards