Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Svårigheter

Av Frida - 4 maj 2010 23:28

Eftersom gosplet predikas falskt, när dem kristna får gå igenom svårigheter av olika slag tror dem att Gud inte älskar dem. Men sanningen är att Gud sa att vi inte skulle vara överaskade över "eldprovet" som en kristen får uppleva. Ett första tecken på om du verkligen är kristen är ofta att du får vara med om olika prövningar och svårigheter av olika slag. Det kristna livet är inte enkelt. Jesus själv testades av Gud på alla möljliga sätt , hur mycket mer med oss? Han vill veta om Han kan lita på oss. Och utveckla saker som uthållighet, tro, tålamod, kärlek, ... sånt som kännetecknar Jesus. Finns det ingen sådan disiplin från Gud i ditt liv är du inte kristen.


Heb 12:5 Ty den Herren älskar, den tuktar han och han agar var son/dotter som han har kär.
Blir ni inte tuktade lika väl som alla andra är ni inga riktiga söner/döttrar utan oäkta.

Ofta är det genom lidande Gud tillrättavisar sina barn. För att fostras och få del av Hans helighet så vi får leva. Och den opopulära sanningen är att vi är kallade att dela Jesus lidande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 4 maj 2010 23:34

Om du inte känner att du uppriktigt är villig att offra allt för Jesus... utan hellre vill leva ditt liv som det är nu... råder jag dig att inte läsa nånting på min hemsida. Eftersom du kommer att dömas ännu mer om du haft kunskap om sanningen och än...

Av Frida - 4 maj 2010 23:32

Jag har tagit upp den här hemsidan i all hast, jag har inte orkat gå igenom och ändra så mycket av mina ord så det ska låta jätte vuxet och bra utan bara skrivit från mitt hjärta sånt som jag tycker är viktigt. Så ursäkta om det låter lite barnsligt ...

Av Frida - 4 maj 2010 23:31

Det tänker du kanske det har jag redan gjort. Men Jesus är inte något man har som en tillhörighet till sitt redan perfekta liv. Han är ditt liv eller så är Han ingenting. Att mista sitt liv för Honom menas att man ger hela sig själv och hela sitt liv...

Av Frida - 4 maj 2010 23:30

Dem flesta krisnta har köpt "välfärdsgosplet" som predikas överallt. Att Gud vill att du ska ha det bra, vara rik och leva för dig själv. Gud är inte så oroad över att du ska ha det bra utan att få dig till sin sons avbild. De flesta "kristna" älskar...

Av Frida - 4 maj 2010 23:26

Kyrkan idag är väldigt kontrollerad av regeringen och denna världens gud idag. Dem riktiga kristna blir ofta utstötta och hatade av dem i kyrkan. Så blir tecknet för dem som är i kyrkan att de är getter(undantag fåtal) medan fåren är less att höra fa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards